Veilig met overstromingen en cyclonen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sabine Visscher - WaarBenJij.nu Veilig met overstromingen en cyclonen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sabine Visscher - WaarBenJij.nu

Veilig met overstromingen en cyclonen

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 Februari 2011 | Australië, Brisbane

Dag iedereen,

Ik heb van een aantal mensen gehoord dat er aan het thuisfront wat ongerustheid is over mijn welzijn in Queensland. Ik kan jullie verzekeren dat ik hier helemaal veilig zit!

Ik las op nu.nl dat er in de Nederlandse media veel geschreven is over de tropische cycloon Yasi. Nu is het seizoen van de tropische stormen inderdaad begonnen, maar dat beperkt zich normaliter tot het noorden van de staat Queensland en de oceaan rond dat gebied. Yasi kwam aan land bij Cairns en Innisfail, wat hier bijna 2000 km. vandaan is [zie links]. In Brisbane merken we hier dan ook (bijna) niets van - misschien dat het wat harder waait en het zeeniveau ligt wat hoger, dus mensen worden geadviseerd de zee niet in te gaan vanwege de stromingen. Er moet wel iets heel vreemds gebeuren, wil een dergelijke storm z'n weg vinden naar het uiterste zuiden.

Ik hoop dat ik jullie enigszins gerust heb kunnen stellen. Mocht het nou zo zijn dat er een bepaald weersverschijnsel mijn kant op komt, dan laat ik jullie dat meteen weten.

Dank jullie wel voor jullie zorgen, en zoals ze hier zeggen "no worries"!

Liefs,

Sabine

- - - - - - - - - -

1. Via deze link naar Google Maps kunnen jullie zien hoe groot Queensland is en waar ik woon (Brisbane) ten opzichte van waar de cycloon aan land kwam (Innisfail, onder Cairns).
> http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Brisbane,+Queensland,+Australi%C3%AB&aq=0&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.016194,11.634521&ie=UTF8&hq=&hnear=Brisbane+Queensland,+Australi%C3%AB&t=h&ll=-22.634293,153.720703&spn=24.186044,46.538086&z=5

2. Voor diegenen die graag meer willen weten en het weer hier in de gaten willen houden, is dit de Engelse website van de Bureau of Meteorology van de Australische overheid:
> http://www.bom.gov.au.

  • 04 Februari 2011 - 11:09

    Leona Franken :

    Fijn om weer eens wat van je te horen en dat alles goed gaat aan die kant!
    geniet ervan, liefs van ons Norman en Leona xxx

  • 04 Februari 2011 - 15:14

    Papa:

    Ik wist het wel, maar toch is het weer een hele geruststelling iets te horen.
    Ennuh... je reisverslag moet tenslotte ook gevuld hè!
    Nou nog foto's ;-)
    Liefs papa xxxx

  • 04 Februari 2011 - 16:33

    Marga:

    ha die Sabine,
    Top dat je even wat van je laat horen. Inderdaad was er, in ieder geval bij ons, de nodige onrust over jouw welzijn. De berichten van de naderende orkaan waren niet echt rustgevend. Kijkend op de kaart (totaal niet lettend op de gehanteerde schaal) heb je de indruk dat Brisbane dichterbij de plek des onheils zou zijn dan voor ons gemoedstoestand prettig was. Zo hebben wij de dag doorgebracht met het checken van het internet, het bijhouden van de nieuwsberichten op tv en het zenden van rooksignalen naar andere familieleden die de situatie ook niet echt "relaxed" vonden. Gelukkig ben jij niet getroffen (helaas vele anderen wel).
    He wij hebben hier even overleg gehad en we zijn tot de slotsom gekomen dat we het niet erg zouden vinden als je "iets" vaker wat van je zou laten horen. Was dat trouwens ook niet de voorwaarde waarop we jou hebben toegestaan naar Australie te mogen vertrekken ?????? Hmmm ff vergeten he :).
    Sabine het ga je goed!
    Liefs van ons viertjes xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 Februari 2011 - 16:44

    Gerrit En Nel:

    Hoi Sabine,

    Fijn te horen dat alles goed gaat, we hebben het je vader al wel een keer gevraagd, maar leuk dat we het nu van jou horen.
    Veel plezier nog.
    Lieve groet,
    Nel en Gerrit

  • 17 Februari 2011 - 00:28

    Henk:

    Hoi Sabine,
    Nadat ik met je vader had gesproken en gerust was heb ik ook contact opgenomen met de broer van James, die je wel kent. Mijn vriend Peter Dyson werkt op een vissersboot in het noordwesten van Australië. Hij vertelde dat het één grote media hype was en dat ze gewoon, zelfs direct voor de kust, op zee zijn gebleven. Ik wil de ellende van de slachtoffers in het geheel niet bagatelliseren maar de nieuws berichten wel nuanceren. In perspectief, om het formaat van jouw continent te accentueren, voelen wij in Den Helder ook niet wanneer het stormt in Gibraltar. Maar los van de feiten kan het mij niets schelen het werkelijk is zolang onze Sabine veilig is!
    Dan is alles Oké!
    Geniet,
    Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 18 Mei 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 21457

Voorgaande reizen:

08 September 2010 - 24 Juli 2011

Sabine in [Australië, Nieuw-Zeeland & Fiji]

Landen bezocht: